Het sukkeltje van de klas?
Enkele jaren geleden werd de vaderlandse vakbladjournalistiek uitgenodigd voor een fraai persreisje. Fabrikant Radson haalde alles uit de kast om het de journalisten naar de zin te maken en haar boodschap over de bühne te brengen. Die was kort, maar krachtig: “De LT-radiator heeft meer in huis dan je denkt.” Nu, anno 2016 lijkt de vakwereld er maar mondjesmaat naar te hebben geluisterd. LT-vloerverwarming vindt grif ingang in de woningbouw en die LT-radiator… Nou liever niet. Of lijkt dat alleen maar zo?
Olivier Schmitz is werkzaam als Marketingdirecteur Benelux bij Radson. Behalve het nodige zakelijke inzicht blijkt hij ook goed thuis te zijn in de technische details. In 2011 gaf Radson de aftrap voor een grootscheepse campagne om de LT-radiator in het zonnetje te zetten. De LT-vloerverwarming was destijds al bezig met een fikse opmars. Radson vond het tijd om ook eens een tegengeluid te laten horen.
In 2011 heeft u als Radson campagne gevoerd om de LT-radiator te promoten. De vraag is of uw inspanningen vruchten hebben afgeworpen. De markt lijkt tegenwoordig en masse te kiezen voor LT-vloerverwarming…
“Onze LTR campagne was heel succesvol. In sommige landen werd het gebruik van radiatoren bij de EPC-berekening afgestraft. Na onze campagne hebben de plaatselijke overheden dat rechtgezet. Zover wij weten wordt er niet massaal gekozen voor LTV. Alleen in de nieuwbouw en dan nog dikwijls in combinatie met LTR voor kamers en badkamers. In de renovatie kiest men vaak voor LTR. In z’n algemeenheid kan ik trouwens wel stellen dat de verkoop van LTR niet achteruit gaat, maar eerder vooruit.”