Een Social Media account openen kan iedereen. Maar waarom zou je het doen en wat zijn de mogelijkheden? In deze serie geven we een stappenplan voor beginnende en ervaren installateurs om aan de slag te gaan met Social Media. Alle gastauteurs zijn experts met ruime ervaring in de installatiebranche. Aan de hand van voorbeelden uit hun eigen praktijk laten zij zien hoe ook u kunt scoren op Social Media. In deze vierde aflevering aandacht voor LinkedIn. Met ‘Tips and tricks’ van Richard van der Blom.

iz-1216-social-media-stappenplan-afb-iLinkedIn wordt vaak gezien als een platform waar werkzoekenden en werkgevers elkaar kunnen vinden. Maar dit Social Media kanaal biedt meer. Zo is LinkedIn ook prima in te zetten voor doelen zoals:

1.Netwerken.

Je kunt effectief online netwerken en zo contacten leggen met interessante mensen. Denk bijvoorbeeld aan collega’s, contactpersonen, medewerkers van relevante organisaties of nieuwe contacten die je hebt opgedaan tijdens evenementen.
2.Goede bereikbaarheid.
Door je profiel optimaal in te richten en op de juiste plaatsen je contactgegevens achter te laten, verlaag je de drempel voor je netwerk om contact met je te leggen via LinkedIn.
3.Autoriteit claimen.
Wees een actief gebruiker en deel interessante artikelen of blogs met je netwerk. Op deze wijze kun je je eigen expertise en kennis etaleren. Daarnaast zorg je er zo voor dat je optimaal zichtbaar bent voor je netwerk.
4.Informatie verkrijgen.
Door in de juiste groepen discussies aan te gaan of door statusupdates te delen met je netwerk, zorg je ervoor dat je snelle en goede feedback krijgt op actuele thema’s.