Social Media-kanalen beheren
Een Social Media account openen kan iedereen. Maar waarom zou je het doen en wat zijn de mogelijkheden? In deze serie geven we een stappenplan voor beginnende en ervaren installateurs om aan de slag te gaan met Social Media. Alle gastauteurs zijn experts met ruime ervaring in de installatiebranche. Aan de hand van voorbeelden uit hun eigen praktijk laten zij zien hoe ook u kunt scoren op Social Media. In deze aflevering aandacht voor het beheer van Social Media-kanalen. Met ‘Tips and Tricks’ van Richard van der Blom en Martijn Holtes.
“En wie gaat dit allemaal uitvoeren en bijhouden?” De directeur van het installatiebedrijf ziet de bui al hangen. Hij heeft niet de beschikking over een grote marketing- en communicatieafdeling en wil zelf hier niet zijn kostbare tijd aan besteden. Social Media kost namelijk tijd en energie. Niet erg, want mits goed ingezet gaat het natuurlijk ook wat opleveren. Een groter bereik, verhoogde naamsbekendheid, meer klantenbinding en op den duur mogelijk omzet. Prioriteit dus om dit proces zo goed mogelijk in te regelen.
Content
Expertise is volop aanwezig op de werkvloer. Installateurs en monteurs zijn dagelijks met de meest uiteenlopende projecten bezig. Wanneer zij worden gestimuleerd om foto’s of video’s te maken van de verschillende stadia van het project, ontstaat er mooi materiaal om te delen op Social Media kanalen. Overleg wel vooraf met de opdrachtgever en probeer ook deze te verleiden om de foto’s op zijn eigen kanalen te plaatsen. Zo snijdt het mes aan twee kanten.