Snelle service

Field Service Applicatie

CTB xRM biedt met de Microsoft Field Service business-applicatie in de cloud installatiebedrijven de mogelijkheid om voorspellende en proactieve service te leveren. Zo neemt de klanttevredenheid toe, stijgt het aantal first-time fixes en wordt het gebruik van materialen verbeterd door middel van geavanceerde planning, optimalisatie van hulpbronnen en gebruik te maken van mobiele hulpmiddelen. Aangezien Field Service volledig werkt met Dynamics 365 (CRM) en daardoor de beschikking heeft over alle klantgegevens, is het aanmaken van werkorders bijna volledig te automatiseren. Het is zelfs mogelijk om klanten in staat te stellen zelf servicecases te laten creëren, via een klantportaal. Deze informatievoorziening biedt installatiebedrijven uitgebreide mogelijkheden om klanten op maat te kunnen bedienen.

Efficiënte planning

Zoals het voorbeeld hierboven al onderstreept, blijft voorkomen beter dan genezen. Tijdig inzicht in de status van apparaten stelt installatiebedrijven tevens in staat slimmer meerdere reparaties met elkaar te combineren. Stel dat je ziet dat een airco hapert, dan kan je met Microsoft Field Service de monteur, die ingepland staat om die week onderhoud te plegen, gelijk opdracht geven om deze airco te repareren. Het is vaak goedkoper om dit soort activiteiten slim te combineren, dan wanneer een monteur enkel en alleen op pad gestuurd wordt om één defect te repareren. Zo hebben bedrijven die reeds Field Service hebben ingezet om diverse bedrijfsprocessen beter te laten verlopen 10 tot 22 procent minder logistieke kosten en 10 tot 18 procent meer klussen.

Conclusie

Kortom, een installatiebedrijf dat slimmer en bovenal efficiënter om wil gaan met zijn resources en klanttevredenheid hoog in het vaandel heeft staan, doet er goed aan om de ontwikkelingen rondom Field Service software in de gaten te houden. Kijk bij het oriënteren op een dergelijke oplossing goed naar het uiteindelijke doel, de huidige middelen en de gewenste mogelijkheden. Kies vervolgens de oplossing die het beste bij jouw wensen past. De meeste successen met een Field Service oplossing worden immers pas geboekt wanneer de oplossing door de hele organisatie goed gebruikt wordt: op kantoor, onderweg en vooral in het veld 

Auteur: Bas Bergsma, Marketing Manager CTB xRM

Geef een reactie