Als marketingverantwoordelijke bent u natuurlijk op zoek naar de ideale verdeling van uw advertentiebudget en de mate van exposure. U wilt uiteraard via zoveel mogelijk kanalen tegelijk uw (potentiele) klant kennis laten maken met uw producten of diensten. Daarom plaatst u wellicht advertenties in een vakblad of stuurt u uw persberichten naar de redactie van vakbladen en vak-gerelateerde internetsites. Maar het is nu eenmaal niet 100% te bepalen waar uw klant zijn informatievoorziening vandaan haalt. Sommige zweren bij een digitaal platform en anderen hebben juist liever een papieren vakblad in hun handen.

voorpagina-izPerfecte marketingmix

Installatienet.nl, InstallateursZaken.nl en het vakblad InstallateursZaken (IZ) slaan daarom nog actiever de handen in één om een zo perfect mogelijke marketingmix voor uw bedrijf te realiseren. Door de grote stroom van persberichten van onder andere uw (con)collega’s, kan het voorkomen dat uw berichten al snel in het archief van de nieuwssite verdwijnen. U komt eenmalig voorbij op een twitteraccount van een website of als u geluk heeft staat uw bericht in een uitgave van het vakblad waar het naartoe is gestuurd.

Print én digitaal adverteren inéén

Met het all-inclusive adverteren dat InstallateursZaken u in samen met dé installatieportal Installatienet.nl en InstallateursZaken.nl aanbiedt geven wij u de exposure die u verwacht. Uw advertentie wordt digitaal tot leven gewekt op de website van IZ installateursZaken.nl. Verwerkt in elk artikel dat in de IZ verschijnt zal er random één advertentie digitaal opgenomen worden, compleet met link naar de voor u gewenste locatie. In de maand van verschijning van IZ wordt een persbericht dat u aanlevert, geplaatst in de speciale rubriek partnernieuws (in IZ , op Installatienet.nl en InstallateursZaken.nl) . Uw nieuwsbericht zal gegarandeerd twee dagen op de frontpage van de website van Installatienet.nl staan en random in beeld komen gedurende de verschijningsmaand op InstallateursZaken.nl evenals de advertentie. Daarnaast zal het bericht twee keer te zien zijn voor de meer dan 3400 volgers op de twitterfeed van Installatienet.nl. Ten slotte wordt het bericht ook nog meegenomen in de nieuwsbrief van Installatienet.nl.

Zichtbaar via vakblad én digitaal netwerk

Met deze mix kan uw klant, of hij nu op internet zijn informatie opzoekt of de vakbladen napluist, altijd uw bericht tegenkomen en uw advertentie zien. Oftewel, de optimale cocktail van exposure van ‘good-old-fashion’ printmedia en de snelle nieuwsvoorziening via het moderne digitale netwerk.