ISH Noviteitenshow

Voor de veertiende keer organiseerde de Stichting Badkamer Promotie de ISH Noviteitenshow. Er deden 29 merken mee en die trokken in totaal ruim 2.400 bezoekers. Dat waren er zo’n 400 meer dan twee jaar geleden. Ook de badkamermarkt lijkt een stijgende lijn te pakken te hebben.

De ISH Noviteitenshow wordt om het jaar ná de ISH vakbeurs in Frankfurt georganiseerd. Achterliggende gedachte is dat de Duitse beurs weliswaar imposant en toonaangevend is, maar door de omvang en drukte op de beursvloer ook lastig te doorgronden. “Iedereen die wel eens op de ISH in Frankfurt is geweest, weet dat je daar door de bomen het bos niet meer ziet”, vertelt Jaap van der Klugt, voorzitter van de Stichting Badkamer Promotie, in zijn nabeschouwing op de ISH Noviteitenshow. “Dat heb je hier allemaal niet en alleen daarom al is deze show uniek.”

Waterdichte badkamer

Een verrassend nieuwtje dat we tegenkwamen was een zelfklevend product dat eenvoudig en dus snel op de muren en vloeren van een badkamer kan worden aangebracht. Het maakt daarbij niet uit om welke ondergrond het gaat: beton, bestaande tegels of zelfs hout. Speciale afdichtmiddelen zijn niet nodig om het geheel waterdicht te maken. ‘Lekkage ontstaat meestal door foutieve installatie van afdichtingsdoeken en afvoersystemen’, zo redeneert fabrikant Easy Drain. ‘Maar de naadloze verbinding tussen de verschillende oppervlakten van ons systeem sluit dit uit.’ Het systeem heeft een toplaag voorzien van een antibacteriële coating waarop elk soort tegellijm kan worden aangebracht. Na installatie is de badkamer in twee uur droog. De oppervlakten zijn direct te betegelen.