Het leven bestaat uit een constante stroom van keuzemomenten. En aan elke keuze kleven consequenties. Dat geldt ook voor mij als columnist. Afgelopen jaar heb ik u deelgenoot gemaakt van verschillende basiszaken in communicatie. Uit de positieve reacties die ik ontving, maak ik op dat de kennisdeling u nieuwe of andere inzichten heeft gebracht. Nu, na 13 edities InstallateursZaken, sta ik voor een keuze. Ga ik nog een jaar verder schrijven over communicatie of verander ik van koers? Het antwoord laat zich raden, het wordt een nieuwe koers.
In de komende edities van dit magazine behandel ik verschillende onderzoeken uit onze sector. Welke ontdekking is er gedaan (of niet), wat leren wij – installateurs – uit het onderzoek en wat betekent dit voor de sector? En wat leert het u? Ik accepteer de consequentie dat het een uitdaging is om in maximaal 300 woorden u een praktische toepassing te geven. Omdat onderzoek soms zo veelomvattend is, betekent het in de praktijk dat ik mogelijk meer columns over één onderzoek schrijf. Het onderzoek dat ik behandel komt uit mijn eigen praktijk of levert de redactie aan. Graag nodig ik u uit om mij input te geven (via het e-mailadres van de redactie: redactie@merlijnplus.nl).
De eerste onderzoeken ‘ter behandeling’ heb ik al klaar liggen. Bijvoorbeeld het onderzoek ‘Richting de toekomst’ van Uneto-VNI. Of ‘Servitization’ van ABN-AMRO. Of ‘Domotica voor Ouderen’ van Berenschot. Er is zoveel om uit te kiezen!
Een keuze voor een nieuwe koers gaat bij mij samen met een adrenalinestoot. De motivatie en het enthousiasme om aan de slag te gaan. Ik hoop dat deze nieuwe koers u weer bruikbare tips en nieuwe informatie geeft. Ik wens u alvast veel leesplezier!