Virtuele assistentie
In een tijd waarin technologie en digitalisering in razend tempo evolueren, wordt het voor de installateur steeds lastiger om de vakkennis op het vereiste niveau te houden. Zeker ook omdat er volop werk is maar er hiervoor te weinig handen beschikbaar zijn, en tijd dus kostbaar is. Zo dreigt ‘uitholling van vakkennis, doordat de nadruk verschuift van diepgaande technische kennis naar het ‘regelen aan de voorkant’.
Dit roept de vraag op: hoe blijven we nog up-to-date en effectief in ons werk?
Misschien biedt virtuele assistentie uitkomst. Die biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om snel toegang te krijgen tot relevante informatie, handleidingen en technische documentatie. Maar er is ook al een slimme tool voor de zzp’er die helpt om klanten automatisch en persoonlijk van dienst te zijn, met bijvoorbeeld het maken van offertes of facturen.
Dit soort virtuele tools kunnen niet alleen de werkdruk verlichten, maar ook bijdragen aan de professionaliteit van de installateur in een snel veranderende (vak)wereld. Zeker handig dus, maar de intellectuele uitdaging mag hierdoor niet in de vergetelheid raken. Want dan ‘holt de vakkennis alsnog uit’ en zijn we verder van huis.

Delen:
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend) Facebook
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend) LinkedIn
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend) WhatsApp
- Klik om te delen op X (Wordt in een nieuw venster geopend) X
- Klik om te delen op Telegram (Wordt in een nieuw venster geopend) Telegram