Individualisering

In maart is er weer de ISH. ’s Werelds grootste vakbeurs voor de branche zal traditiegetrouw voor een groot deel in het teken staan van sanitair. Het trendforum ‘Pop-up mijn badkamer’ zal met 3D-collages aandacht besteden aan de individuele badkamer. Dat is volgens de beursorganisatie een badkamer waarvan de uitstraling en functies volledig zijn afgestemd op de gebruiker en de architectonische mogelijkheden in de ruimte. Die trend is momenteel erg waarneembaar in de markt.

Het selecteren van sanitairproducten is steeds meer een kwestie van smaak geworden. Daar spelen fabrikanten op in door maatwerk te leveren tot in het kleinste detail. Zo kunnen douchestraalpatronen specifiek worden afgestemd op de wensen van de gebruiker. Maar hij of zij kan bijvoorbeeld ook zelf de vorm van een bad ontwerpen. Badkamermeubels zijn tegenwoordig in zeer uiteenlopende formaten te bestellen en bijna iedere afwerking is mogelijk. Individualisme in de badkamer manifesteert zich verder ook in speciale licht- en geluidsopties.

Geborsteld of gepolijst

Een voorbeeld: de producten en oplossingen van de Axor badkamerserie Manufaktur zijn op maat verkrijgbaar met een keuze uit 15 speciale oppervlakken in geborstelde of gepolijste metaaltinten. Past een product niet in een specifieke ruimtelijke situatie dan kan het naar wens nog worden aangepast, in de lengte bijvoorbeeld. Extra mogelijkheid: speciale inscripties die de bediening van de producten vergemakkelijken, wat vooral interessant is voor de projectenmarkt.

Geef een reactie