Holografische informatie laat onderhoudstechnici sneller werken

yp-your-partner-drachten-hololensIn de novembereditie van InstallateursZaken zal uitgebreid aandacht worden besteed aan smart technologie waarmee installateurs nu al of in de nabije toekomst in aanraking zullen komen. De slimme thermostaat is daarvan inmiddels een welbekend voorbeeld maar er staat het vakgebied meer te wachten. Wat te denken van augmented reality? Via een speciale bril kunnen onderhoudsmonteurs op hun werkplek toegang krijgen tot technische en deskundige informatie, waardoor het onderhoud veel sneller kan worden uitgevoerd. Toekomstmuziek? Nee, al realiteit in een aanpalend vakgebied. De liftmonteurs van Thyssenkrupp gaan hiermee aan de slag. Het technologieconcern maakt bekend dat het de Microsoft HoloLens-technologie wereldwijd bij haar liftactiviteiten gaat toepassen. Met de inzet van deze augmented reality bril kunnen de meer dan 24.000 wereldwijd actieve servicetechnici hun werk veiliger en efficiënter uitvoeren, aldus het concern.

Met behulp van de HoloLens zijn onderhoudsmonteurs in staat om problemen van te voren te visualiseren en in kaart te brengen. Dankzij het device hebben ze remote handsfree toegang tot technische en deskundige informatie ter plaatse, hetgeen moet resulteren in aanzienlijke tijdsbesparingen en minder stress. De eerste veldproeven hebben aangetoond dat onderhoudsdiensten door dit device tot vier keer sneller verlopen dan voorheen.

Scott Erickson, General Manager voor Microsoft HoloLens, legt uit: “De service engineers van thyssenkrupp kunnen nu gebruikmaken van de out-of-the-box Skype-ervaring, waardoor ze hun werk nog veiliger en efficiënter kunnen uitvoeren. Door het serviceverzoek voorafgaand aan het bezoek te beoordelen en door ter plaatse een holografische handsfree begeleiding in te schakelen, is de gemiddelde duur van de service-oproepen bij Thyssenkrupp tot vier keer verminderd.”

 

Geef een reactie